درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • آگهی املاک
  • خرید آپارتمان
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان bruce-lee و آدرس bruce-lee.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 66297
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

bruce-lee
bruce-lee




کشیدگی عضلات

آيا تاكنون برايتان پيش آمده است كه به علت گرفتگي عضلات گردن، نتوانيد سرتان را تكان دهيد؟ يا وقتي در حال انجام فعاليتي هستيد، ناگهان احساس كنيد، قسمتي از بدنتان بشدت دردناك شده و ديگر قادر به ادامه فعاليت نيستيد؟

اين دردهاي ناگهاني گاهي آنقدر شديد است كه بسختي مي‌توانيد از جايتان بلند شويد. در حقيقت، اين دردها ناشي از گرفتگي ماهيچه‌ها يا عضلات اطراف ستون فقرات است. عضلاتي كه اطراف ستون فقرات قرار دارد، يكي از قوي‌ترين و اصلي‌ترين عضلات بدن است و به همين علت، گرفتگي اين عضلات مي‌تواند با درد بسيار شديدي همراه باشد كه محدوديت‌هاي حركتي براي فرد ايجاد مي‌كند. گرفتگي عضلات بدن، واكنشي طبيعي نسبت به ايجاد تغييراتي در ماهيچه‌ها يا رشته‌هاي عصبي است كه در مجاورت اين عضلات قرار دارد. اين واكنش در محافظت از عضلات بدن در مقابل اين تغييرات نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كند. عوامل متعددي مي‌تواند به گرفتگي عضلات بدن منجر شود، اما حركات ناگهاني از جمله علل اصلي مواجهه با چنين مشكلاتي است. حركت‌هاي ناگهاني و نادرست، كشش شديدي در بافت ماهيچه‌اي و عصبي ايجاد مي‌كند كه موجب دردناك شدن اين عضلات مي‌شود. گاهي نيز گرفتگي عضلات، نشانه وجود صدماتي در قسمت‌هاي داخلي ستون فقرات مانند مهره‌ها، ديسك يا رشته‌هاي عصبي است كه مهره‌ها را به هم متصل مي‌كند. درد ناشي از گرفتگي عضلات، دردي است كه مي‌تواند نشانه‌اي از وجود تغييرات در بدن باشد. از آنجا كه درد عضلات، موجب ايجاد محدوديت‌هايي در حركت مي‌شود، مي‌تواند نقش مهمي در پيشگيري از آسيب‌هاي احتمالي آن قسمت از بدن داشته باشد. درد ناشي از گرفتگي عضلات با انجام فعاليت‌هاي فيزيكي شدت مي‌يابد و پس از استراحت تا حد زيادي بهبود پيدا مي‌كند. بر خلاف آنچه به نظر مي‌رسد، در صورت مواجهه با چنين عارضه‌اي، استراحت طولاني مدت علاج كار نيست.

فعاليت‌هاي فيزيكي سبك مي‌تواند تاثير مهمي در بهبود داشته باشد. افزايش قدرت عضلات مي‌تواند راهكار مناسبي براي جلوگيري از گرفتگي عضلات و دردناك شدن آن باشد. دوچرخه‌سواري، شنا و پياده‌روي، ورزش‌هاي سبكي هستند كه برستون فقرات و مفاصل فشاري وارد نمي‌كنند. انجام حركت‌هاي كششي نيز موجب افزايش انعطاف‌پذيري عضلات و تسريع روند خون‌رساني در بافت‌هاي ماهيچه‌اي بدن مي‌شود كه مي‌تواند نقش مهمي در افزايش توانايي عضلات  داشته باشد.

منبع: Howstuffworks


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 12:51 ::  نويسنده : مجتبی رسولی